En plats för eldigt politiskta inlägg som varvas med betraktelser, upplevelser och tankar om landsbygden.

fredag, juni 13, 2008

På allmän begäran...

Har placerat mig på Vedbergskrokens uteplats och tydligen pågår det skolavslutning på andra sidan häcken. Det stör varken mig, eller min slaggande sambo som sover ruset av sig inne i huset.

Efter MOGET övervägande valde jag och sambon att pendla till Hultsfred detta år. Hyra ett rum för 3000kr eller slagga på någons golv kändes inte som ett alternativ. Enligt jämställdhetens lagar så innebär det att Fredrik får öla på torsdag och lördag och köra bil på fredagen. Förmodligen en mycket förståndig ide så ingen av oss längre pallar att hiva glaset tre dagar i sträck. Man blir ju så trött i armen..

Ikväll är alltså min kväll. Men efter att ha kollat igenom programmet så har jag tydligen prickat in en kväll med mycket bra på scenerna. En riktig miss alltså. Timo Rässänen, Sugarplum Fairy, Johnossi och självklart The Hives.


Igår (när det var min uppgift att vara körduglig) strosade jag runt ensam en del på campingen och mellan scenerna. Det kändes lika tryggt som i mitt vardagsrum. Ok. Visst är folk fulla, vinglar tvärs över stigen, sover mot ett plank m.m. men det är ingen hotfull stämning. Inget som skrämmer min trotts allt rätt hariga person. (det enda skrämmande var polisernas hästar som var minst 185cm i manken, inte direkt ridskolestandard…gooddammit!)

Mitt enda besök på Västervik under visfestivalen framkallar dock inte samma minnen. Fulla, otrevliga herrar och damer runt 50 fick mig att hålla god uppsikt åt alla håll, och snabbt återvända till lugnare områden. Jag tror inte att det bara är en generationsfråga.

Han sover än..
Undrar om det finns någon klar gubbe i landet.
Undrar om Terran och co fick tag på någon taxt igår…

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida